„Mladý záchranář v akci“ je soutěž pořádaná Hasičským záchranným sborem Jihočeského kraje a Krajským ředitelstvím policie Jihočeského kraje, která vhodně doplňuje výuku Ochrana člověka za mimořádných událostí. Soutěž je určena pro žáky základních škol v Jihočeském kraji, kteří utvořili pětičlenné týmy. Soutěžilo se ve dvou kategoriích – první kategorie byla určena pro žáky 2. až 5. tříd a druhá kategorie pro žáky 6. až 9. tříd.
Z naší školy se soutěže zúčastnili žáci 7. ročníku. Tým soutěžil pod názvem Želví pětka.
Bylo nutné, aby si tým zřídil profil na Facebooku, který založil a spravoval učitel výchovy k občanství. Na zdi profilu soutěže byly průběžně zveřejňovány informace, úkoly nebo testy pro soutěžní týmy. Odpovědi na zadané úkoly týmy zasílaly rovněž prostřednictvím zprávy na FB.
První kolo soutěže probíhalo formou internetové komunikace prostřednictvím FB od 1. 3. do 25. 4. 2018. Ve čtrnáctidenních intervalech byly zadávány vždy dva úkoly najednou – jeden od hasičů a druhý od policie. Za každý splněný úkol získal soutěžní tým body, které se v průběhu soutěže sčítaly. Za každý úkol bylo možné získat max. 100 bodů, celkem tedy max. 800 bodů za 8 soutěžních úkolů.
Do druhého finálového kola postupovalo šest týmů s nejvyšším počtem bodů ve své věkové kategorii. Finálové kolo se koná v areálu stanice HZS JčK v Českých Budějovicích. Soutěžní týmy se budou muset umět správně zachovat v situacích, s kterými se setkávají i skuteční hasiči nebo policisté. Stanou se součástí fiktivního zásahu a ocitnou se jako záchranáři na místě požáru nebo jiné mimořádné události, při které budou muset správně zasáhnout, pomoci zraněným, ochránit postižené, vyšetřit co se stalo, určit pachatele atd.
Výsledky 1. kola byly uveřejněny na stránkách Hasičského záchranného sboru a také na FB profilu soutěže. Ze 41 přihlášených týmů se naše „Želví pětka“ umístila na 16. místě s 766 body. Tým na 1. místě získal 788,5 bodů, tým na šestém (posledním postupovém) místě 784 bodů. Na postup do finále tedy našemu týmu chybělo 18 bodů.
Úkoly v 1. kole byly rozmanité, měly různou formu – např. vyplnit policejní test či test s tématikou požáru, vytvořit informační plakáty týkající se chlóru, systému Florián, systému Ecall či správného chování v různých situacích při požáru, dále napsat detektivní příběh, nakreslit hasičům velikonoční vajíčko, sestavit evakuační zavazadlo a s jeho obsahem se vyfotit, rovněž se vyfotit u zdroje požární vody v Českém Rudolci či u čísel tísňových linek vyvěšených ve škole, žáci také například museli zjistit, co znamená označení Kemler kódem či UN kódem na vozidlech převážejících nebezpečné látky atd.
Žáci 7. ročníku byli šikovní, s úkoly si poradili velmi dobře, museli pracovat jako tým, rozdělit si úkoly a do určitého data odeslat svá řešení učiteli VO, který vše následně zkompletoval a odeslal prostřednictvím FB profilu.
© Copyright 2022 - ZŠ a MŠ Český Rudolec - Všechna práva vyhrazena.