Děti z mateřské školy a z prvního stupně zažily své první bruslení v pátek 7. února 2025. S velkým nadšením, očekáváním i s trochou nejistoty se vydaly na led, kde je čekala zábava i nové výzvy. Pod vedením zkušených instruktorů se učily držet rovnováhu a dělat první krůčky na bruslích. S každým pokusem byly jistější a radost z pohybu rychle rostla.
Bruslení se dětem moc líbilo a už se těší na další lekce, kde budou své dovednosti dále zdokonalovat.
V pondělí 27. ledna vyrazila Nelly Tesařová ze 7. ročníku v doprovodu paní asistentky Evy Trepkové do Jindřichova Hradce, aby změřila síly v českém jazyce s ostatními vítězi školních kol celého okresu. Během školních, okresních a krajských kol olympiády v českém jazyce řeší žáci zadané jazykové úkoly (60 minut) a poté píší slohovou práci na určené téma (60 minut).
V konkurenci velkých škol a gymnázií se Nelly umístila na skvělém 7. místě z 22 zúčastněných žáků. Srdečně gratulujeme a děkujeme za reprezentaci naší školy. Věříme, že tato zkušenost pro ni bude cenným přínosem do budoucna. Velký dík patří také paní učitelce Nadě Teclové za přípravu na soutěž a podporu.
Přejeme Nelly mnoho úspěchů i v dalších soutěžích. Po jarních prázdninách, ve středu 26. února, na ni čeká okresní kolo geografické olympiády.
Milí rodiče,
od 2. pololetí bude na naší škole působit nová paní učitelka angličtiny Zuzana Cicáková. Ráda by se s vámi seznámila a informovala vás o stylu výuky a způsobu klasifikace. Ráda rovněž zodpoví vaše případné dotazy.
Schůzka se uskuteční ve čtvrtek 6. února od 16:00 h v učebně 5. třídy (1. patro, dveře č. 40).
Nelly Tesařová ze 7. ročníku zvítězila ve školním kole jak olympiády v českém jazyce, tak geografické (dříve zeměpisné) olympiády. Gratulujeme! Svými výkony se probojovala do okresních kol těchto soutěží. Hned následující pondělí 27. ledna ji čeká český jazyk a po jarních prázdninách ve středu 26. února bude měřit síly s geografy celého jindřichohradeckého okresu. V zeměpisné olympiádě se loni umístila na 6. místě ze 16 soutěžících, což je velmi pěkný výsledek. Nelly přejeme i letos hodně štěstí, bystrou mysl a radost se svých výkonů.
V průběhu listopadu a prosince 2024 proběhlo v základní škole i v mateřské školce anonymní dotazníkové šetření týkající se spokojenosti rodičů. Toto šetření nám pomůže při plánování dalšího rozvoje naší školy, proto velice děkujeme všem, kteří se do něho zapojili.
Na základní škole bylo rozdáno 41 dotazníků, vyplněných se jich vrátilo zpět 27. Hodnocení probíhalo – jak jinak – jako ve škole; tj: 1 – velmi spokojen(a), 2 – spíše spokojen(a), 3 – průměr, 4 – spíše nespokojen(a), 5 – velmi nespokojen(a), 0 – nevím, nedokážu posoudit. A zde jsou výsledky ankety za ZŠ:
Základní škola | Četnost jednotlivých známek | ||||||
Školní úroveň | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 0 | Průměrné hodnocení |
Nabídka zájmových kroužků | 15 | 9 | 3 | 0 | 0 | 0 | 1,56 |
Školní akce (výlety, exkurze, představení atd.) | 16 | 3 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1,70 |
Komunitní akce (společné setkávání s rodiči a žáky) | 8 | 11 | 2 | 2 | 1 | 3 | 1,81 |
Školní družina | 11 | 8 | 3 | 0 | 0 | 5 | 1,33 |
Stravování ve školní jídelně | 16 | 3 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1,74 |
Vybavení školy | 14 | 9 | 2 | 1 | 0 | 1 | 1,56 |
Informace o dění ve škole | 16 | 10 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1,44 |
Webové stránky školy | 20 | 6 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1,19 |
Facebook školy | 20 | 4 | 0 | 0 | 0 | 3 | 1,04 |
Kvalita výuky | 9 | 8 | 7 | 1 | 1 | 1 | 2,04 |
Přístup vyučujících k žákům | 11 | 11 | 4 | 0 | 0 | 1 | 1,67 |
Komunikace školy s rodiči | 13 | 10 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1,67 |
Spokojenost s vedením školy | 19 | 6 | 1 | 1 | 0 | 0 | 1,41 |
Spokojenost mého dítěte ve škole | 12 | 10 | 3 | 2 | 0 | 0 | 1,81 |
Náměty a připomínky rodičů se nejčastěji týkaly dálkového přístupu ke známkám, absencím a úkolům. V letošním školním roce jsme zavedli elektronické třídní knihy v online informačním systému Bakaláři. Příští školní rok bychom mohli prostřednictvím Bakalářů přejít také na elektronické žákovské knížky a komunikační systém Komens. To by mohlo vyhovovat i rodičům, kteří by – jak píší – uvítali další informační kanál, např. WhatsApp. Ten ostatně již v současné době někteří pedagogové ke komunikaci se zákonnými zástupci využívají.
I dalšími připomínkami týkajícími se např. výuky, vybavení školy či školních výletů se budeme zabývat.
Vyhodnocení ankety za MŠ, kde se z 21 rozdaných dotazníků vrátilo 11.
Mateřská škola | Četnost jednotlivých známek | ||||||
Školní úroveň | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 0 | Průměrné hodnocení |
Školní akce (výlety, exkurze, představení atd.) | 7 | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 1,55 |
Komunitní akce (společné setkávání s rodiči a žáky) | 9 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 1,36 |
Stravování ve školní jídelně | 8 | 2 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1,45 |
Zázemí a vybavení MŠ | 9 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1,18 |
Informace o dění v MŠ | 7 | 3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1,45 |
Webové stránky ZŠ a MŠ | 9 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1,18 |
Facebook ZŠ a MŠ | 10 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1,09 |
Kvalita předškolního vzdělávání | 9 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1,18 |
Přístup učitelek a zaměstnanců k dětem | 10 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1,09 |
Komunikace MŠ s rodiči | 8 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1,36 |
Spokojenost s vedením ZŠ a MŠ | 10 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1,09 |
Spokojenost mého dítěte v MŠ | 11 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1,00 |
Ve školce se objevil pouze jediný námět: Zda by větší děti, které už po obědě nespinkají, nemohly odpolední klid trávit jinak než na lůžku, např. si v tichosti něco kreslit nebo vytvářet. Tuto možnost ovšem již děti v MŠ mají. Po obědě si jdou sice všichni odpočinout, ale kdo neusne, může se věnovat činnosti, při které nebude rušit spící děti. Zaznamenali jsme zde ovšem i ohlasy typu: „Jsme se školkou spokojeni. Děkujeme učitelkám za jejich velice milý a pozitivní přístup k dětem.“ I my moc děkujeme za tato milá a povzbudivá slova.
Ještě jednou vřelé díky všem respondentům, kteří se ankety zúčastnili.
Letos proběhl první ročník on-line soutěže CyberGame pro žáky ve věku 13 - 15 let pořádaný Českou bankovní asociací. Nejdříve proběhlo třídní kolo, z něhož byli vybráni dva žáci, kteří reprezentovali naši školu v celorepublikovém kole. Byla to Chelsea Teturová a Matyáš Michálek, kteří si vyzkoušeli zajímavý kvíz zaměřený na internetovou bezpečnost. Nejenom že museli odpovídat správně, museli také reagovat velice rychle, protože v této soutěži šlo rovněž o rychlost odpovědí. Celorepublikového kola se účastnilo 370 škol, v rámci nichž se naše škola umístila na 250. místě. Tímto našim studentům gratuluji k moc hezkému výsledku a těším se na další ročníky této soutěže.
Nikola Káčerová, vyučující ICT
Za naše sběrné místo sbírky „Krabice od bot“ děkujeme všem, kteří se do ní jakýmkoli způsobem zapojili a přispěli k jejímu hladkému průběhu. Dárky se letos velmi rychle zaregistrovaly a všech 78 krabic jsme již mohli předat těmto organizacím: Na počátku - Telč, Domov pro matky s dětmi - Políkno a Charita J. Hradec. Děkujeme, že spolu s námi pomáháte a za vaše otevřená srdce pro pomoc potřebným.
© Copyright 2022 - ZŠ a MŠ Český Rudolec - Všechna práva vyhrazena.