Logo ZŠ a MŠ Český Rudolec
MENU


Jak to celé začalo

Když za námi žáci přišli s nápadem uspořádat na naší škole oslavu Halloweenu, velmi nás potěšilo jejich zapojení i chuť poznávat tradice jiných zemí. A protože je pro nás důležité podporovat zájem dětí o kulturu a zvyky napříč světem, rozhodli jsme se nápad s radostí uskutečnit.

Den D — pátek 31. října

Akce proběhla v pátek 31. 10., kdy se naše škola proměnila ve svět plný strašidel, podzimní atmosféry, dobré nálady a dobrého jídla. Po celé dopoledne panovala příjemně tajemná, ale především radostná nálada.

Připraveno žáky pro žáky

Organizace se chopili žáci osmého ročníku spolu s vybranými učiteli, kteří je provázeli přípravami a pomohli vše dotáhnout k dokonalosti. Výsledkem bylo zábavně strašidelné dopoledne, které si užila celá škola.

Výzdoba, soutěže a spousta aktivit

Prostory druhého stupně se oblékly do podzimní a halloweenské nálady. Osmáci připravili pro své mladší spolužáky pestrý program: soutěže, vědomostní kvízy, pohybové aktivity i kreativní zdobení odlitků a muffinů.

Občerstvení s chutí podzimních dobrot

K dokonalé atmosféře přispělo i bohaté občerstvení, ke kterému každý něco přinesl. Děti si pochutnaly na sladkých i slaných dobrotách, které dodaly energii do všech aktivit.

Krásné masky a malé napětí nakonec

Celé dopoledne jsme mohli potkávat nádherné a originální masky. No a v pondělí nás čeká slavnostní vyhlášení těch nejpovedenějších, které se mohou těšit na malou odměnu.

V pátek 24. října se naše škola proměnila v barevnou dílnu plnou fantazie a tvořivosti.

Děti si vyzkoušely práci s papírem, přírodninami i zdobení sádrových odlitků. Vznikly krásné podzimní dekorace, které si žáci s radostí odnesli domů, aby se o ně podělili s rodinou.
Společné tvoření přineslo nejen spoustu zábavy, ale i inspirace – podzim u nás zkrátka rozkvetl barvami a nápady!

Páťáci si v matematice tentokrát na vlastní oči (a ruce!) ověřili, co znamenají jednotky délky, hmotnosti a objemu. Zkoumali, jak dlouhý je milimetr, centimetr i metr, kolik vody se schová v litru a kolik mililitrů je vlastně ve sklenici.
Zjistili, že převádět jednotky je mnohem snazší, když se člověk může přesvědčit naživo — měřením, naléváním, vážením i odhadováním. Matematika tak dostala úplně jiný rozměr.

Žáci 4. a 5. třídy si v rámci pracovní výchovy kreativně ozdobili květináče, do kterých v následující hodině zasadili přinesené sazenice. Během školního roku se o své rostlinky budou starat – pravidelně je zalévat, kypřit půdu a hnojit. Těšíme se, jak se jejich pěstitelské úsilí bude vyvíjet!

Pořádek je první ingrediencí dobrého jídla! Žáci druhého stupně se v rámci pracovní výchovy pustili pod vedením pana učitele Zavřela do důkladného úklidu cvičné kuchyňky. Než se v ní rozvoní jídlo, musí být všechno v pořádku. Po práci se všichni můžou těšit, až si zde něco dobrého uvaří. 🍽️

V neděli 19. 10. vystoupili žáci naší školy na slavnostním Vítání občánků, a to v zasedací místnosti obecního úřadu v Českém Rudolci. Děti ze 2. a 3. třídy zarecitovaly tematické básničky a děti z kroužku Veselé notičky krásně zazpívaly několik písniček. Malým občánkům přejeme, ať rostou ve zdraví a dělají svým rodičům jenom samou radost.

Mgr. Hana Puričová a Eva Trepková

Víte, jak si nechal říkat francouzský král Ludvík XIV.? Nebo jaké slavné sídlo nechal postavit? A kdo vlastně založil Petrohrad? Osmáci už to vědí – nebo aspoň někteří z nich. 🙂

Dějepis nemusí být jen hromada letopočtů, jmen a bitev. Tentokrát jsme se ponořili do Francie a Ruska 17. a 18. století trochu jinak – formou oblíbené televizní soutěže AZ kvíz!

Třída se rozdělila na dva týmy a rozpoutal se napínavý souboj o každé políčko. Nakonec slavili vítězství „zelení“, ale zábavu a nové znalosti si snad odnesli všichni.

A protože nás soutěžení bavilo, určitě si AZ kvíz z dějepisu brzy zopakujeme!

Naši kadeti si doskákali pro body!

Ve středu se naši osmáci pustili do řešení tradiční soutěže Přírodovědný klokan.

A nebyl to žádný hop sem, hop tam – otázky daly pořádně zabrat! Přesto se s nimi poprali statečně.

Jak to dopadlo?

Nejlépe se dařilo Tereze Sotonové, která dosáhla skvělého výsledku 64 bodů a s přehledem si doskákala pro první místo!
Na druhém místě skončila Barbora Nehybová se 45 body a bronzovou příčku sdíleli Jiří Votava a Nelly Tesařová, oba se 44 body.

Gratulujeme i všem ostatním účastníkům – už samotná odvaha pustit se do tak zapeklitých úloh si zaslouží velké uznání!

Trocha čísel pro nadšence

Celkem soutěžilo 9 žáků, kteří se poprali s 24 otázkami.
Průměrný počet bodů byl … no, řekněme, že klokani měli co dělat, aby nezůstali viset na větvi.
Ale co je hlavní – každý z nich se něco nového naučil a vyzkoušel si, jak zvládá logické i přírodovědné přemýšlení.

Každé úsilí musí být odměněno

A protože každý správný klokan si zaslouží něco dobrého po výkonu, všichni účastníci dostali něco dobrého.
Pro ty nejlepší byla připravena i speciální odměna v podobě “Golden Ticketu” – zlaté vstupenky, která skrývala malé překvapení.

Gratulujeme všem skokanům a těšíme se, kam doskáčou příště!

Žákyně 7. třídy zažily ve čtvrtek 16. října netradiční hodinu angličtiny. Jelikož součástí výuky cizího jazyka není jenom gramatika a slovíčka, ale také poznávání kultury a stravovacích návyků, rozhodly se, že si uvaří tradiční americký pokrm, dostupný v mnohých řetězcích rychlého občerstvení, a to kuřecí stripsy s typickou omáčkou, Cane sauce. Jako přílohu si k této specialitě přichystaly také velmi tradiční hranolky.

Celý proces byl velmi úspěšný, chicken strips chutnaly stejně jako ve známém Popeyes a na konci jsme všichni měli "food belly".

V šesté třídě jsme se v matematice pustili do sčítání a odčítání úhlů a to trochu netradičně. Než jsme se dali do samotného rýsování, nejdřív jsme si úhly „osahali“, abychom lépe pochopili, co se děje, když se úhly sčítají a odčítají.

Žáci skládali a porovnávali barevné papírové úhly. Zkoušeli různé kombinace, jak se mění velikost výsledného úhlu, když k sobě přiloží dva menší, nebo naopak větší úhly. Díky barvám a pohybu bylo hned jasné, které části se překrývají a jak vzniká nový úhel.

Atmosféra byla skvělá, všichni zkoušeli, otáčeli, porovnávali své výsledky a diskutovali, kdo má pravdu. A co je nejlepší? Když jsme se pustili do rýsování, šlo to žákům mnohem snadněji, protože už měli jasnou představu, co vlastně dělají.

© Copyright 2022 - ZŠ a MŠ Český Rudolec - Všechna práva vyhrazena.

lockenvelopephone-handsetmap-markerchevron-downmenu-circlecross-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram